18 juli 2009
omringd door onze liefde en geborgenheid kwam ons lief klein zusje in ons huiselijk nestje ter wereld ...
Geert en Leen Bekaert-Van Hee zijn haar papa en mama
Wannes (°01) en Heike (°03) zijn haar grote broer en zus
Marjan Delaere en Dirk Dobbelaere zijn haar lieve meter Janneke en peter Dobbie

mama houdt voor jullie deze blog bij

-

de blog is nog in wording....

omdat ik pas in augustus 2010 de kracht vond om aan deze blog te beginnen, is mijn verhaal onvolledig.
ooit wordt dit verhaal wel een volledig geheel, nu zijn er echter heel wat berichten waar niets in geschreven staat

in december 2010 kregen wij verrassend goed nieuws - zoooo verrassend goed, dat we er ook weer even niet goed van waren en ervan moesten bekomen ...
sindsdien is mijn blog op een heel laag pitje komen te staan - ik schrijf maar weinig meer, maar ooit neem ik de draad wel weer op ...
even geduld dus...


deze berichten schreef ik recent of vulde ik recent aan ...

mei 2011 :
op 6 juli 2011 ... precies 1 jaar na de diagnose, organiseren we een benefiet voor het kinderkankerfonds - allen daarheen !

juni 2011 :
ons benefietconcert krijgt aandacht van het nieuwsblad ...


hieronder lees je de tekst van mijn berichten

hiernaast staat het archief van wat ik eerder al schreef.
de berichten worden per maand geklasseerd.
klik op de maand en dan op de titel van een bericht, en je leest de bijhorende tekst hieronder...

morgen de grote dag ....

morgen is het de grote dag, waarop de chirurgen hun allerbeste kennis en kunde zullen bovenhalen om de primaire tumor uit martjes buikje te verwijderen.
het wordt een lange, zware en risicovolle operatie die waarschijnlijk 7 tot 8 uur zal duren...

deze namiddag zijn we hier in het uz aangekomen met martje.
wannes en heike zijn ook meegekomen om afscheid te nemen van hun zusje en om haar veel moed toe te wensen.
ik blijf deze avond bij haar inslapen - zij slaapt al vredig en weet niet wat haar te wachten staat.

ik voel me, wonderlijk, heel sterk momenteel - ik hoop dat dit morgen ook zo zal zijn !

ik vertrouw op de kennis, de kunde en de ervaring van de chirurgen.
ze zullen met 3 kinderchirurgen eraan werken: één opereert, en de ander twee zullen asssisteren.
één van de assisterende chirurgen (dr. vandeputte) is deze namiddag langs gekomen om nog wat uitleg te geven.
de hoofdchirurge (ja, een vrouw dr. vanrentergem) kon vandaag niet langskomen, omdat ze op congres was, maar misschien zien we ze morgen nog eens vlak voor de operatie.

waarschijnlijk komen ze martje tussen 8 en 9 uur  's morgens halen, en zal de operatie duren tot ongeveer 15 à 16 uur...
het zal dus een lange spannende dag worden, maar we gaan er voor! met supersonische snelheid, oerknalkracht, en massa's positieve energie !!!

de ontlading zal enorm zijn wanneer we haar terug zullen zien op de recovery en later op de intensieve zorgen !

ik hou jullie op de hoogte van het verloop en haar herstel !

doei

5 opmerkingen:

  1. Het kaarsje brandt, de duimen staan omhoog en in gedachten zijn we de ganse dag bij jullie!!!!!
    Magda en peter Dobbie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leen, intussen zal Martje haar spannend avontuur al begonnen zijn. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat alles heel goed mag aflopen en dat jullie haar op het einde van de dag in jullie armen kunnen sluiten. Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve, lieve Martje....wellicht lig jij nu heerlijk te dromen, terwijl de dokters meer dan hun uiterste best doen om jou zo snel mogelijk weer tip top in orde te krijgen...
    Ik stuur al mijn positieve krachten en gedachten naar jou, en naar je mama en papa, die nu heel traag de minuten, de uren, zien voorbijsluipen... ook naar je broer en zus stuur ik alleen maar positieve gedachtensprokkeltjes..... ook voor hen is dit een lastige dag....

    Veel, veel moed.....meer kunnen we nu jammer genoeg niet doen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij denken al de hele dag aan jullie.
    Lena haar dikke duim staat omhoog.
    Xavier en Eva, Lena en Kasper

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij denken ook aan haar en duimen al een hele dag!

    BeantwoordenVerwijderen