18 juli 2009
omringd door onze liefde en geborgenheid kwam ons lief klein zusje in ons huiselijk nestje ter wereld ...
Geert en Leen Bekaert-Van Hee zijn haar papa en mama
Wannes (°01) en Heike (°03) zijn haar grote broer en zus
Marjan Delaere en Dirk Dobbelaere zijn haar lieve meter Janneke en peter Dobbie

mama houdt voor jullie deze blog bij

-

de blog is nog in wording....

omdat ik pas in augustus 2010 de kracht vond om aan deze blog te beginnen, is mijn verhaal onvolledig.
ooit wordt dit verhaal wel een volledig geheel, nu zijn er echter heel wat berichten waar niets in geschreven staat

in december 2010 kregen wij verrassend goed nieuws - zoooo verrassend goed, dat we er ook weer even niet goed van waren en ervan moesten bekomen ...
sindsdien is mijn blog op een heel laag pitje komen te staan - ik schrijf maar weinig meer, maar ooit neem ik de draad wel weer op ...
even geduld dus...


deze berichten schreef ik recent of vulde ik recent aan ...

mei 2011 :
op 6 juli 2011 ... precies 1 jaar na de diagnose, organiseren we een benefiet voor het kinderkankerfonds - allen daarheen !

juni 2011 :
ons benefietconcert krijgt aandacht van het nieuwsblad ...


hieronder lees je de tekst van mijn berichten

hiernaast staat het archief van wat ik eerder al schreef.
de berichten worden per maand geklasseerd.
klik op de maand en dan op de titel van een bericht, en je leest de bijhorende tekst hieronder...

blij haar te zien

momenteel zit ik bij martje aan haar bed op intensieve

dankzij de hedendaagse technologie en de lievekes van het uz, kan ik hier over een computerke (een klein laptopke) beschikken en krijg ik zo de mogelijkheid om jullie even wat nieuws te schrijven

toen ik hier toekwam lag martje rustig te kijken naar 'het zandkasteel', haar favoriete dvd'tjes
je ziet, ze doen er hier alles aan om het haar hier zo comfortabel mogelijk te maken
wij kennen alle afleveringen ondertussen van voren naar achter en van achter naar voren van buiten....
soms is dit wel grappig hoor, want dan loopt er, op een onverwacht, weer een van ons te zingen van :
"vlug vlug kom maar gauw, zet je stoel voor de tv, voor het zaaaandkasteel, het zandkasteel aan zee,
met sasa en toto en koning koos.... toet en finie doen ook meeeeee ...."

ik kan jullie zeggen dat martje er veel rustiger bij ligt
de pijn is blijkbaar onder controle
ze heeft wel weer hogere koorts, maar ze krijgt antibiotica

leuk weetje:
martje telefoneert heel graag
ze doet "annoo" met van alles en nog wat, en dan zit ze in een brabbeltaaltje hele rijen te vertellen, met nu en dan een "ja" of  "mama" of  "papa" ertussen - héél grappig om te zien!
wanneer ik eens de kans krijg om haar in die situatie te filmen, dan doe ik het zeker!

wel, ik heb haar hier een aantal lievelingsknuffels meegebracht waar ze duidelijk superblij mee was,
en ik heb haar daarstraks mijn gsm in haar handen gegeven ...
ze bracht hem onmiddellijk naar haar oren, en brabbelde iets
je ziet, het gaat al iets beter met haar
ik zie duidelijk een verschil met gisteren!

yes!
ons vechtertje levert stevig strijd, en ze blijkt in goeie stelling....
nog die duivelse bacterie verslaan, en dan is ze goed aan de winnende hand
alles wijst er op dat ze deze veldslag met een victorie zal kunnen vieren!

5 opmerkingen:

  1. Oh het doet deugd om dit te lezen !!! Wat zijn we ook blij dat er tegenwoordig internet-techiek bestaat, zodat we vaste lijn hebben met jullie en alles van zo dichtbij kunnen volgen !!
    Spijtig dat de Ernie-telefoon die ik zaterdag meehad maar zo weinig geluid produceert, in de winkel was dat een stuk luider, maar ik weet dat Martje zelf wel voor de conversatie met Ernie zal zorgen :-)))
    Courage !!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Annoo, Martje. Je kent me niet, maar ik zie elke dag jouw mooie snoetje op mama's blog.
    Je blijkt inderdaad een echt vechtertje te zijn. Blijven volhouden, meisje!
    We duimen voor je en hopen binnenkort nog meer goed nieuws over jou te kunnen lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We wensen jullie veel kracht, het kaarsje in de woonkamer helpt ervoor zorgen. Via tante Bea en de blog vernemen wij hoe het is met jullie Martje. Vele groetjes Gilbert en Magda, Bruno, Bert en Eef, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kom hier vandaag voor het eerst,en lees wat voor strijd jullie op dit moment aangaan.
    Ik wens jullie heel veel liefde kracht en sterkte.
    Hartelijke groet Marianne

    BeantwoordenVerwijderen