18 juli 2009
omringd door onze liefde en geborgenheid kwam ons lief klein zusje in ons huiselijk nestje ter wereld ...
Geert en Leen Bekaert-Van Hee zijn haar papa en mama
Wannes (°01) en Heike (°03) zijn haar grote broer en zus
Marjan Delaere en Dirk Dobbelaere zijn haar lieve meter Janneke en peter Dobbie

mama houdt voor jullie deze blog bij

-

de blog is nog in wording....

omdat ik pas in augustus 2010 de kracht vond om aan deze blog te beginnen, is mijn verhaal onvolledig.
ooit wordt dit verhaal wel een volledig geheel, nu zijn er echter heel wat berichten waar niets in geschreven staat

in december 2010 kregen wij verrassend goed nieuws - zoooo verrassend goed, dat we er ook weer even niet goed van waren en ervan moesten bekomen ...
sindsdien is mijn blog op een heel laag pitje komen te staan - ik schrijf maar weinig meer, maar ooit neem ik de draad wel weer op ...
even geduld dus...


deze berichten schreef ik recent of vulde ik recent aan ...

mei 2011 :
op 6 juli 2011 ... precies 1 jaar na de diagnose, organiseren we een benefiet voor het kinderkankerfonds - allen daarheen !

juni 2011 :
ons benefietconcert krijgt aandacht van het nieuwsblad ...


hieronder lees je de tekst van mijn berichten

hiernaast staat het archief van wat ik eerder al schreef.
de berichten worden per maand geklasseerd.
klik op de maand en dan op de titel van een bericht, en je leest de bijhorende tekst hieronder...

de stamceloogst eist het uiterste van martje

daarnet zag ik martje via skype

het arme schaapje lag daar gewoon te liggen,
ze kon niets meer,
ze zag zo bleek als een pannenkoek ....

mijn hart bloedde ... mijn kleine schattebol, ze heeft echt afgezien vandaag !
alle energie wordt zo te zien letterlijk uit haar weggezogen.

het oogsten (de aferese heet dat in medische termen - komt uit het grieks 'wegnemen') gebeurde inderdaad pijnloos, maar martje moest heel mooi stil blijven liggen in haar bedje,
vraag dat maar eens aan een 1jarige ...

(en ik, die dacht dat martje gewoon ging kunnen zitten spelen in haar bedje, had het dus helemaal verkeerd voor!)

morgen en eventueel ook overmorgen gaat de oogst verder, omdat ze nog geen voldoende aantal stamcellen hebben kunnen collecteren...
't is dus maar best dat onze meid een sterke is !!!

volgens geert waren er ook nog enkele problemen met de machine, want zo'n oogst gebeurt zelden bij zo'n kleine ukkepuks als martje (een kleine 10 kg licht) - die machine is blijkbaar niet echt bedacht voor zo'n lichtgewichtjes...

papa heeft een aantal foto's genomen die ik in een van mijn volgende berichten zal verwerken.

ze ligt nu rustig te slapen, oef !

geert moet naar school en dus ga ik naar martje toe.
ja, we moeten tussendoor ook nog ervoor blijven zorgen dat er brood op de plank komt ...
geert keert dus even terug naar de bewoonde wereld, ik ga naar die van 3k6 (een wereld op zich waar eigenlijk niemand wil zijn, maar als je er nood aan hebt, dan zorgen ze daar supergoed voor jou ... ! )

alle verpleegsters en verplegers zijn daar uit een speciaal soort kostbaar hout gesneden !!!

5 opmerkingen:

  1. Hop Martje hop!
    Wij blijven supporteren hier in Deinze.
    Jij kan het wel, kleine meid.
    En ook heel veel goede moed voor mama en papa die aan de zijlijn de stamcellen helpen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weer wat lastig geweest lees ik, maar bovenal toch telkens positief nieuws want de stamceloogst lukte uiteindelijk ondanks haar eerst te vele witte bloedcellen.
    Blijven doorbijten inderdaad voor het zware stuk van oktober tot december. Dag per dag !

    Komaan Martje !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil jullie graag heel veel moed en sterkte toewensen bij de komende behandelingen van Martje en natuurlijk hoop ik ook op een goede afloop van het hele verhaal.
    Margo ( tromboneklas Sint-Denijs-Westrem )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leen en Gert,
    blijven volhouden en vechten, het komt in orde.
    Stefaan D.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leen en Geert ,

    Liliane en ik wensen jullie veel sterkte toe
    We geloven in een goede afloop want zoals ik lees is Martje een flinke en sterke meid .

    BeantwoordenVerwijderen